Waarvoor word je wakker?

Beroep

 Een echte kwaliteitsstempel 

30-05-2012

Nieuwe promotiecampagne met bekend gezicht.

Voor wie het nog niet gemerkt had: de nieuwe promotiecampagne voor het vakmanschap van de artisanale bakker is uit de startblokken geschoten.  Het gezicht van de campagne had je vast al herkend. Maarten Bosmans speelt o.a. mee in Flikken en heeft nu de rol van bakker op zich genomen in de tv-spots 'Vers van de bakker'. Maar hadden we al uitgelegd wat de achtergrond van de campagne is? Lees het hieronder. 

> Bekijk hier de andere spots


Voor kraakvers kwaliteitsbrood bij het ontbijt, moet je bij de bakker zijn. Dat is de boodschap van de nieuwe VLAM-campagne die het vakmanschap van de artisanale bakker in de kijker zet. Spots op radio en tv, een fonkelnieuwe rubriek in De Zondag en winkelmateriaal geven de Vlaming zin in ‘Vers van de bakker’. Bij de nieuwe campagne hoort een nieuw logo, dat de vorm heeft van een echte kwaliteitsstempel.

De Vlaming heeft nog steeds veel respect en waardering voor de bakker. 85% van de Vlamingen ziet de bakker als een echte vakman en 76% als de specialist voor brood en banket (Bron: InSites Consulting, 2011).

Ook op het gebied van tevredenheidsscores voor brood en banket scoort de bakker met 4,4 op 5 nog steeds een stuk hoger dan de supermarkten, die 3,9 op 5 halen. Die voorsprong van de artisanale bakkers willen we evident houden en spelen we uit in een nieuwe campagne. De campagne benadrukt de versheid en de kwaliteit van de producten.

Nieuwe slogan

De nieuwe campagne draagt de slogan ‘Brood van de bakker. Daarvoor word je wakker.’ en spreekt voor zich: brood van de bakker is gegarandeerd lekker en authentiek. Daar begin je met plezier je dag mee. Naar gewoonte wordt de broodcampagne gevoerd via verschillende kanalen: tv, radio, internet, bij de bakker en in De Zondag.

Tv en radio

We maakten nieuwe tv-spots die vanaf mei te zien zijn tijdens de populaire avondblokken op één, Canvas, VTM en Vitaya. De spots spelen in op de volgende ochtend en laten een bakker aan het woord die gepassioneerd vertelt over zijn producten. Onder het motto: kom ze morgenochtend zelf maar proeven …

Ook tijdens de druk beluisterde ochtendblokken van Radio 1, Radio 2, MNM en Q-Music zetten we ons een mediaoffensief verder. De radiospots pikken in op de boodschap van de tv-spots en verwijzen naar de ochtend in kwestie. De spots op radio en tv worden het hele jaar door herhaald. 

> Vers van de bakker

Bron: VLAM