Tastings in heel BelgiŽ

Algemeen

23-07-2018

De campagne 'Brood. Een Goed Verhaal' draait op volle toeren. De bakkerijsector laat hiermee de consument 3 jaar lang zien hoe lekker, veelzijdig, voedzaam, duurzaam en makkelijk brood is en dat het onderdeel uitmaakt van de Europese eetcultuur.

De campagne loopt zowel in België als in Nederland. U heeft de radiospot ongetwijfeld al voorbij horen komen. Er is een radiospot voor Vlaanderen en een voor Franstalig België.

Naast de Ode aan Brood, zijn ook een aantal andere acties uit de startblokken vertrokken. Zo vinden er momenteel volop “tastings” plaats op diverse plekken in België waarbij consumenten de smaak en veelzijdigheid van brood kunnen ervaren. Promotieteams zijn aanwezig op markten, braderijen, evenementen, Plopsaland en op de zeedijk. Daarbij worden de passanten via flyers verder geïnformeerd over de historische en Europese context van brood, alsook over de nutritionele kwaliteiten (receptenflyer). Er werd naast de gewone standjes (toog en parasol), ook een prachtige trailer (Foodtruck) ontworpen om de belangrijkste evenementen op te fleuren. 

https://www.broodengezondheid.be/broodeengoedverhaal/proeven

Wetenschap maakt deel uit van campagne
Daarnaast vond er op 7 juni een wetenschappelijke Ronde Tafel plaats, waarbij een 12-tal Nederlandse en Belgische wetenschappers o.l.v. Prof Jan Delcour de belangrijkste wetenschappelijke bevindingen m.b.t. brood hebben bepaald waarrond verder gecommuniceerd zal worden richting voedingsprofessionals en diëtisten.

Ook communicatie naar de allerkleinste (en hun ouders)
Samen met de school-ondersteunende organisatie ‘MOEV’ (www.MOEV.be) werd een communicatie voorbereid die in september via de DOREMI’s (schooltijdschriftje) zal verspreid worden onder kleuters en hun ouders. Verder wordt er ook gewerkt aan een speelse communicatie rond brood om in de klas (voor leerkrachten) of thuis (met ouders) te gebruiken.

Bakkers vinden aansluiting op campagne
Uiteraard zijn er voor bakkers en toeleveranciers mogelijkheden om aan te sluiten op de campagne. Bijvoorbeeld door de campagne te volgen en content te delen via de sociale mediakanalen. Er zijn ook ‘campagne broodzakken’ ontworpen die verdeeld zullen worden onder de bakkers.

Wat er nog op de plank ligt
De komende maanden ontvouwt de campagne zich verder richting de consument, maar ook richting voedingsprofessionals zoals diëtisten. Zo zal er actief gecommuniceerd worden via sociale media als Facebook. De websites zullen verder aangevuld worden met achtergrondartikelen, recepten en verhalen over brood.
 

Nieuwsoverzicht

 Ondernemer  Kamal Kharmach helpt ondernemers in nieuw Eťn-programma
>>> 07-08-2019
Binnenkort starten de opnames van het nieuwe programma De zaak met Kamal Kharmach. Daarin trekt Kamal naar allerlei ondernemers die voor een dringend probleem staan, en gaat hij samen met hen op zoek naar een oplossing.

 WEEK VAN DE AMBACHTELIJKE BAKKER   Promotieactie 2019: inschrijven tot 15 augustus!
>>> 07-08-2019
Je kan nog enkele dagen inschrijven om deel te nemen aan de Week van de Ambachtelijke Bakker (30/9-6/10). Via tv-spots wordt de consument opgeroepen om naar hun bakker te gaan. Het zou spijtig zijn als uw klanten merken dat jij niet meedoet, toch?

 BIBAC PLUS   BIBAC PLUS: ontdek de nieuwste ontwikkelingen van jouw ambacht
>>> 06-08-2019
Binnen 7 weken is het zover: van zondag 22 tot en met woensdag 25 september gooit BIBAC PLUS zijn deuren open in Antwerp Expo!

> Alle nieuws