Tastings in heel BelgiŽ

Algemeen

23-07-2018

De campagne 'Brood. Een Goed Verhaal' draait op volle toeren. De bakkerijsector laat hiermee de consument 3 jaar lang zien hoe lekker, veelzijdig, voedzaam, duurzaam en makkelijk brood is en dat het onderdeel uitmaakt van de Europese eetcultuur.

De campagne loopt zowel in België als in Nederland. U heeft de radiospot ongetwijfeld al voorbij horen komen. Er is een radiospot voor Vlaanderen en een voor Franstalig België.

Naast de Ode aan Brood, zijn ook een aantal andere acties uit de startblokken vertrokken. Zo vinden er momenteel volop “tastings” plaats op diverse plekken in België waarbij consumenten de smaak en veelzijdigheid van brood kunnen ervaren. Promotieteams zijn aanwezig op markten, braderijen, evenementen, Plopsaland en op de zeedijk. Daarbij worden de passanten via flyers verder geïnformeerd over de historische en Europese context van brood, alsook over de nutritionele kwaliteiten (receptenflyer). Er werd naast de gewone standjes (toog en parasol), ook een prachtige trailer (Foodtruck) ontworpen om de belangrijkste evenementen op te fleuren. 

https://www.broodengezondheid.be/broodeengoedverhaal/proeven

Wetenschap maakt deel uit van campagne
Daarnaast vond er op 7 juni een wetenschappelijke Ronde Tafel plaats, waarbij een 12-tal Nederlandse en Belgische wetenschappers o.l.v. Prof Jan Delcour de belangrijkste wetenschappelijke bevindingen m.b.t. brood hebben bepaald waarrond verder gecommuniceerd zal worden richting voedingsprofessionals en diëtisten.

Ook communicatie naar de allerkleinste (en hun ouders)
Samen met de school-ondersteunende organisatie ‘MOEV’ (www.MOEV.be) werd een communicatie voorbereid die in september via de DOREMI’s (schooltijdschriftje) zal verspreid worden onder kleuters en hun ouders. Verder wordt er ook gewerkt aan een speelse communicatie rond brood om in de klas (voor leerkrachten) of thuis (met ouders) te gebruiken.

Bakkers vinden aansluiting op campagne
Uiteraard zijn er voor bakkers en toeleveranciers mogelijkheden om aan te sluiten op de campagne. Bijvoorbeeld door de campagne te volgen en content te delen via de sociale mediakanalen. Er zijn ook ‘campagne broodzakken’ ontworpen die verdeeld zullen worden onder de bakkers.

Wat er nog op de plank ligt
De komende maanden ontvouwt de campagne zich verder richting de consument, maar ook richting voedingsprofessionals zoals diëtisten. Zo zal er actief gecommuniceerd worden via sociale media als Facebook. De websites zullen verder aangevuld worden met achtergrondartikelen, recepten en verhalen over brood.
 

Nieuwsoverzicht

 Ondernemer  Online veilingen bakkerswinkels
>>> 20-05-2019
VH Auctions organiseert begin juni vier online veilingen ter verkoop van een industriŽle bakkerij met 8 winkelpunten.

 Algemeen   Brochure 'Zelfstandige worden'
>>> 20-05-2019
Om kandidaat-ondernemers te helpen de oprichting van een onderneming tot een goed einde te brengen, heeft de Algemene Directie K.M.O.-beleid van de FOD Economie de informatiebrochure "Zelfstandige worden" geschreven.

 Algemeen   Ontdek de kracht van corporate video voor uw bedrijf
>>> 07-05-2019
Wilt u weten wat videocommunicatie voor uw bedrijf kan betekenen? Kom dan op donderdag 6 juni 2019 naar het Belgian Corporate Video Festival in Kinepolis Brussel.

> Alle nieuws