Perrette is terug!

Antwerpen

07-03-2017

De productie van Perrette stopte in 1986, maar tijdens Antwerp Chocolate Week (nog tot 12 maart) wordt de populaire reep opnieuw uitgebracht.

Perrette is het oudste Belgische merk van chocoladerepen.

Chocolaterie Meurisse, de eerste grote chocoladefabriek van België, deponeerde het in 1904 en lanceerde de reep op de wereldtentoonstelling van Luik in 1905. Het werd het meest succesvolle chocoladeproduct uit het gamma van Meurisse. General Biscuits nam het merk in 1969 over en maakte het tot een van België's bekendste chocoladerepen. 

Sluiting in 1986 

Omwille van de strategie van globalisering besloot nieuwe eigenaar Kraft Foods om het aantal merken in haar portfolio te verminderen. De productie van Perrette stopte daardoor in 1986, maar tijdens Antwerp Chocolate Week van 3 tot 12 maart wordt de populaire reep opnieuw uitgebracht. Dit gebeurt op basis van het oorspronkelijke recept en in de vorm zoals die in het collectief geheugen gegrift staat.

Perrette staat voor eerlijke, lekkere chocolade met een zo gunstig mogelijke ecologische voetafdruk. Daarom worden de repen in kleine hoeveelheden gemaakt door lokale, ambachtelijke chocolatiers en met Belgische chocolade. Een garantie voor de versheid en smaak. De verpakking is gemaakt van milieuvriendelijk papier en is volledig recycleerbaar.

Ook interesse? 

Zij die interesse hebben kunnen contact opnemen met koekenstad vzw:

M: +32 (0)474 314 846
Koekenstad vzw Elisabethlaan 1a 2600 Antwerpen
antwerpenkoekenstad.be
 

Nieuwsoverzicht

 Ondernemer  Kamal Kharmach helpt ondernemers in nieuw En-programma
>>> 07-08-2019
Binnenkort starten de opnames van het nieuwe programma De zaak met Kamal Kharmach. Daarin trekt Kamal naar allerlei ondernemers die voor een dringend probleem staan, en gaat hij samen met hen op zoek naar een oplossing.

 WEEK VAN DE AMBACHTELIJKE BAKKER   Promotieactie 2019: inschrijven tot 15 augustus!
>>> 07-08-2019
Je kan nog enkele dagen inschrijven om deel te nemen aan de Week van de Ambachtelijke Bakker (30/9-6/10). Via tv-spots wordt de consument opgeroepen om naar hun bakker te gaan. Het zou spijtig zijn als uw klanten merken dat jij niet meedoet, toch?

 Algemeen   De nieuwe werkbaarheidscheque: hoe werkt die precies?
>>> 06-08-2019
Word je geconfronteerd met medewerkers die gedemotiveerd zijn, last hebben van overmatige stress of het werkplezier kwijt zijn? Hoe moet je daar als werkgever mee omgaan?

> Alle nieuws