KLEURWEDSTRIJDEN GEBRUIKEN ALS PROMOTIEMIDDEL

Kleurwedstrijden gebruiken als promotiemiddel

Kleurwedstrijden gebruiken als promotiemiddel

De paasklokken zijn in aantocht en wij verwachten de Paashaas! Hij komt langs met z'n mand vol chocolade en deelt dit graag met alle kinderen. Komt de Paashaas ook bij jouw in de bakkerij op bezoek? Of misschien organiseren jullie wel een kleurwedstrijd? Dit laatste is alvast een ideale manier om ouders met kinderen te betrekken in je bakkerij. 

In deze digitale tijden zou je bijna vergeten dat er ook nog potloden en papier bestaan. En daar houden de kinderen toch nog het meest van. Waarom dus geen kleurwedstrijden gebruiken als promotiemiddel voor je bakkerij? Met de komst van de Sint heb je alvast een gedroomd thema. Speel hier dus op in. Zo kan je de tekening gebruiken om klanten hierover te informeren. Een kleurwedstrijd geeft ook interactie met je klanten. Om deel te nemen moeten je klanten immers een gekleurde prent indienen.

Gebruik dit actiemoment om extra informatie te krijgen van je klanten: hun adres, email, tips, enz. Wist je trouwens dat ook bij volwassenen kleuren opnieuw populair is? Het groeiend aanbod van kleurboeken die zich richten op volwassenen groeit dagelijks. Indien je een kleurwedstrijd organiseert, kan je dus ook een categorie kleurprenten voor volwassenen toevoegen aan de wedstrijd.

 

Sociale media

Laat via je Facebookpagina weten dat je een kleurwedstrijd organiseert en geef de tekeningen een plek in de winkel waar ze goed zichtbaar zijn voor de deelnemende kinderen. Kinderen gaan graag naar de bakker om hun eigen werk te kunnen bekijken. Download hier de tekening! 

 

De juiste prijs

Kinderen worden graag voor hun inspanningen beloond. Beloon daarom iedereen met een kleine traktatie. Indien je één of meerdere winnaars kiest, zorg dan voor een duidelijk wedstrijdreglement.

Veel plezier!