Klant ergert zich aan reclame op broodzakken

Beroep

29-06-2012

Meer en consumenten laten weten dat ze de bedrijfsreclame op de broodzakken van hun bakker meer dan beu zijn.

De laatste week hebben enkele consumenten ons gecontacteerd met de vraag of het normaal is dat er altijd reclame op de broodzakken staat. Reclame die niet van de bakker komt wel te verstaan. Enkele quotes: 

"Moet mijn brood even goed smaken als er reclame op staat van een garage?"

"Er staat zelfs niets meer op over de bakker."

"Ik betaal toch een vaste prijs voor een gesneden en verpakt brood. Niet  om reclame van andere bedrijven te zien. Dan moeten ze de prijs van de zak er maar aftrekken."

"Ik vind het leuk dat het logo van de bakker erop staat. Dat is normaal. Maar een vastgoedkantoor, dat is toch voor niks nodig?"

Bekijk het zo

Als men de lekkere pistolets van bakker Jacques eet uit een broodzak van bakker Jacques dan praat men aan de ontbijttafel over de lekkere pistolets van bakker Jacques.

Als men de lekkere pistolets van bakker Jacques eet uit een broodzak van Jetair reizen dan praat men aan de ontbijttafel over de reizen van Jetair.

Wat te doen?

Enige tijd terug zijn we in Passie dieper ingegaan op de waarde van de broodzak. Je kan het artikel op deze pagina herlezen. De moeite om even te doen.

Bakkers Vlaanderen adviseert om broodzakken te gebruiken met het eigen logo, omdat het een uitstekende vorm van publiciteit is die de bakker anders gratis weggeeft.