GfK cijfers 2018

Algemeen

27-02-2019

De GfK cijfers omtrent het broodvolume in Belgi van 2018 zijn bekend. De daling komt voor 2018 uit op 2,5%, maar betreft alleen het thuisverbruik van brood.

Voor de EU campagne wordt een berekening gemaakt waarbij ook het volume van het buitenshuis verbruik van brood wordt meegenomen. De totale daling komt dan uit op 2,0%. De volumedaling is hierbij in België een stuk lager dan voorgaande jaren. Ook in Nederland zien we een teruggang van de daling van het volume.

De doelstelling van de EU campagne die loopt in België en Nederland is om de daling van het broodvolume in drie jaar tijd te laten stabiliseren. Met bovenstaande cijfers zitten we in het eerste jaar van de campagne + 0,02% boven de in het EU plan genoemde doelstelling.

Helaas profiteert alleen de retail (supermarkten) en de out-of-home markt van de verbeterde marktsituatie. De marktsituatie voor de warme bakker is helaas verder verslechterd ten opzichte van een jaar eerder.
 

Nieuwsoverzicht

 Ondernemer  Kamal Kharmach helpt ondernemers in nieuw En-programma
>>> 07-08-2019
Binnenkort starten de opnames van het nieuwe programma De zaak met Kamal Kharmach. Daarin trekt Kamal naar allerlei ondernemers die voor een dringend probleem staan, en gaat hij samen met hen op zoek naar een oplossing.

 WEEK VAN DE AMBACHTELIJKE BAKKER   Promotieactie 2019: inschrijven tot 15 augustus!
>>> 07-08-2019
Je kan nog enkele dagen inschrijven om deel te nemen aan de Week van de Ambachtelijke Bakker (30/9-6/10). Via tv-spots wordt de consument opgeroepen om naar hun bakker te gaan. Het zou spijtig zijn als uw klanten merken dat jij niet meedoet, toch?

 Algemeen   Bij de bakker inkopen doen met eigen verpakking
>>> 06-08-2019
Door de bewustwording rond de overdaad aan wegwerpverpakkingen, ontstaat er een trend bij consument om met eigen verpakking inkopen te doen. Kan dit eigenlijk wel?

> Alle nieuws