Campagne 'Brood. Een goed verhaal' maakt indruk

Beroep

26-04-2018

U heeft de radiospot ongetwijfeld al gehoord de voorbije weken. Op 26 maart is de campagne 'Brood. Een Goed Verhaal' van start gegaan. De bakkerijsector laat hiermee de consument 3 jaar lang zien hoe lekker, veelzijdig, voedzaam en makkelijk brood is.

‘Brood. Een Goed Verhaal’ is een echte belevingscampagne. Het moet de consument weer een goed gevoel over brood geven. De campagne loopt zowel in België als in Nederland.

Dat de campagne positief wordt ontvangen, beaamt ook projectcoördinator van de Belgische campagne Kathou Wagemans: "Wij krijgen veel complimenten over de “Ode aan Brood” op de radio en ook de pers is positief. Het is om die reden een fantastische start van een project dat nog veel meer op de plank heeft liggen.De boodschap dat Belgen het belang van brood eten tegenwoordig onderschatten, maakt veel indruk bij de vaderlandse pers. Het filmpje is terug te zien via www.broodeengoedverhaal.be.

Wat er nog op de plank ligt

De komende maanden ontvouwt de campagne zich verder richting de consument, maar ook richting de wetenschap en voedingsprofessionals. Zo zal er actief gecommuniceerd worden via sociale media als Facebook en zullen de websites verder aangevuld worden met achtergrondartikelen, recepten en verhalen over brood. In dit deel van de campagne komt het goede verhaal achter brood sterk terug.

Op diverse plekken in België kunnen consumenten de smaak en veelzijdigheid van brood ervaren tijdens de tastings. Zo zullen promotieteams aanwezig zijn in Plopsaland, op de Boekenbeurs, nabij stations in Brussel, Antwerpen en Luik, maar ook op markten en braderijen en in shopping centra. 

Aansluiting wetenschap

Binnen het campagneplan is ook ruimte voorzien om de band met de wetenschap te versterken en zodoende meer achtergrondinformatie en content te verzamelen over de gezondheids-eigenschappen van brood. In juni zal een eerste rondetafelgesprek met wetenschappers uit Nederland en België plaatsvinden onder leiding van professor Jan Delcour van de KU Leuven. 

Bakkers vinden aansluiting op campagne

De campagne is ook geschikt om wat extra aandacht voor de bakkers zelf te genereren. In de nabije toekomst zal het ook mogelijk zijn voor de bakkers om content te verkrijgen die ze dan zelf kunnen delen op sociale mediakanalen of in hun winkelpunt. Er komen daarnaast ook speciale ‘campagne broodzakken’. Bakkers zullen hiervan verder op de hoogte worden gesteld. 

 

Nieuwsoverzicht

 Ondernemer  Kamal Kharmach helpt ondernemers in nieuw En-programma
>>> 07-08-2019
Binnenkort starten de opnames van het nieuwe programma De zaak met Kamal Kharmach. Daarin trekt Kamal naar allerlei ondernemers die voor een dringend probleem staan, en gaat hij samen met hen op zoek naar een oplossing.

 WEEK VAN DE AMBACHTELIJKE BAKKER   Promotieactie 2019: inschrijven tot 15 augustus!
>>> 07-08-2019
Je kan nog enkele dagen inschrijven om deel te nemen aan de Week van de Ambachtelijke Bakker (30/9-6/10). Via tv-spots wordt de consument opgeroepen om naar hun bakker te gaan. Het zou spijtig zijn als uw klanten merken dat jij niet meedoet, toch?

 Algemeen   Bij de bakker inkopen doen met eigen verpakking
>>> 06-08-2019
Door de bewustwording rond de overdaad aan wegwerpverpakkingen, ontstaat er een trend bij consument om met eigen verpakking inkopen te doen. Kan dit eigenlijk wel?

> Alle nieuws