DE WEEK VAN HET BROOD STAAT VOOR DE DEUR!

De Week van het Brood staat voor de deur!

De Week van het Brood staat voor de deur!

“Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig”. Met deze slogan wordt van zaterdag 15 t.e.m. zondag 23 januari de Week van het Brood geïntroduceerd. Een week waarin we iedereen in België en Nederland laten zien dat onze ‘gewone’ volkorenboterham een ideale boost geeft die je af en toe nodig hebt. De Week van het Brood vormt de aftrap van een 2-jarige imagocampagne, die het Belgische Instituut Brood en Gezondheid vzw (IB&G vzw) samen met het Nederlands Bakkerij Centrum uitvoeren namens meerdere sectorfederaties uit België en Nederland.
 

Volkoren op de voorgrond

Tijdens de Week van het Brood maken we mensen weer bewust van al het mooie en goede van brood. Volkorenbrood vormt hierbij het anker voor de gehele productcategorie. De Week van het Brood laat op een sympathieke, luchtige manier zien dat volkorenbrood je een boost geeft, als je het echt even nodig hebt. Zodat je het beste uit elke dag haalt. Op je werk, tijdens het sporten en met je gezin. Daar komt bij dat deze campagne voor volkorenbrood perfect past in ons sector engagement met de overheid om volkoren te promoten.

 

Een goede start van 2022

“We hebben bewust gekozen voor week 3 van januari”, legt Kathou Wagemans van IB&G uit, die samen met marketingexperts uit de sector heeft nagedacht over de invulling van deze eerste Week van het Brood. “Januari is traditiegetrouw de maand waarin we – na feestdagen vol overdaad – weer gezonder gaan eten, drinken en meer bewegen.
Cijfers laten zien dat ruim 40% van de mensen de intentie heeft om hun voedingspatroon aan te passen of te verbeteren in januari. Gezondheid is hierbij de belangrijkste drijfveer. Vrouwen zijn hierin nog iets fanatieker dan mannen (44% versus 36%). En het consumeren van meer volkoren is de eerste prioriteit naar een gezondere voeding,
aldus de Hoge Gezondheidsraad.

Alle materialen kunnen gedownload worden via www.brood.net/eudownloads, www.broodengezondheid.be/eudownloads en www.painetsante.be/eudownloads. Er zijn video’s beschikbaar en input voor social media berichten, andere digitale promotiemiddelen en de afbeelding van de ontbijtbox om de winactie nog groots onder de aandacht te brengen bij klanten.


Winactie voor uw klanten

Tijdens de Week van het Brood maken uw klanten kans op één van de heerlijke ontbijtpakketten. Deze winactie loopt via weekvanhetbrood.be en via de social media kanalen van Broodengezondheid.be.


Digitale materialen & tips

• Digitale promomaterialen, zoals banners en afbeeldingen voor uw website, narrowcasting, nieuwsbrief en social media vindt u op broodengezondheid.be/eudownloads
• De winactie loopt via de website en social media. Berichten en afbeeldingen hiervoor downloadt u ook op broodengezondheid.be/eudownloads
• Op weekvanhetbrood.be lezen uw klanten alles over de winactie en het goede van volkoren
• Natuurlijk kunt u ook uw eigen volkorenbrood acties koppelen aan de campagne