Meerdere verkooppunten. Wat met de geregistreerde kassa?

Geregistreerde kassa

De 10% wordt voor iedere inrichting afzonderlijk berekend en iedere inrichting volgt haar eigen regeling, op voorwaarde dat inrichtingen materieel niet onderling verbonden zijn.

Indien per inrichting de drempel van 10% omzet uit maaltijden overschreden wordt dan moet ook per inrichting een geregistreerd kassasysteem aangeschaft worden. 

Omgekeerd kan het dus ook zijn dat je voor de ene zaak wel een geregistreerde kassa nodig hebt en voor de andere niet. 

Voorbeeld

Je hebt 1 BTW-nummer waaronder een winkel met verbruiksruimte, een extra verkooppunt zonder verbruiksruimte en enkele broodautomaten vallen. 

Voor de totale uitbating wordt de 10%-regel voor 'verbruik ter plaatse' overschreden. De 10%-regel wordt echter bepaald voor iedere onderscheiden inrichting. In dit geval is de geregistreerde kassa dus enkel verplicht voor de winkel met verbruiksruimte. En dit zowel voor de aankopen in de winkel als de verkopen in de verbruiksruimte. Beide zijn immers materieel niet gescheiden.